Een groot deel van de zware bedrijfswagens die voldoen aan de Euro 4, Euro 5 en Euro 6 wetgeving gebruikt een SCR-systeem (Selectice Catalytic Reduction).
Verder wordt SCR meer en meer toegepast in personenwagens en bestelwagens om aan de emissieeisen te voldoen.
Eurol AdBlue is een heldere vloeistof, geschikt voor het behandelen van uitlaatgassen om zo aan de emissienormen te voldoen.
Eurol AdBlue wordt automatisch gemengd met de uitlaatgassen.
Door een chemische reactie tussen de Eurol AdBlue en de uitlaatgassen in het SCR-systeem, wordt NOx omgezet in de onschadelijke stoffen water en stikstof.
Voor een correcte werking van uw SCR-systeem dient u ervoor te zorgen dat u alleen AdBlue van hoge kwaliteit gebruikt.
AdBlue van slechte kwaliteit, brengt het gevaar met zich mee dat uw katalysator beschadigd wordt.
Eurol AdBlue moet worden opgeslagen bij temperaturen tussen de -11°C en +30°C om de houdbaarheidsperiode van 1 jaar te waarborgen.
Het product bevriest bij een temperatuur beneden de -11°C , echter kan het product na ontdooien gebruikt worden zonder kwaliteitsverlies.
Voertuigen met een SCR-systeem zijn uitgerust met apparatuur wat bevriezing van AdBlue in de leidingwerken en de injector zal voorkomen.
Eurol AdBlue heeft een Ureum gehalte van ca. 31,8 - 33,2%
In geval van knoeien kan Eurol AdBlue met overvloedig water verwijderd worden.